اس ام اس
ما هنوز در زمان ماقبل تاریخ هستیم . زیرا تاریخ بشریت آن روز آغاز می شود که بشر از هم? رنجها و گرفتاریها نجات یابد فتحی الرمکی
(0) نظر
برچسب ها :
اس ام اس
هیچ فرازی در برابر آدم های پاکباخته توان ایستادگی ندارد ارد بزرگ
(0) نظر
برچسب ها :
اس ام اس
تا زمانی که توده مردم برای بهبود حال یکدیگر احساس مسؤولیت نکنند، عدالت اجتماعی تحقق نمی‌یابد هلن کلر
(0) نظر
برچسب ها :
اس ام اس
هر حقی یک مسؤولیت، هر فرصتی یک اجبار و هر مالکیتی یک وظیفه به همراه دارد جان در اکلفر
(0) نظر
برچسب ها :
اس ام اس
بهار آمد که من شیدا بگردم / چو ماهی بر لب دریا بگردم

پلنگ در کوه و اهو در بیابان / همه جفتند و من تنها بگردم

 
(0) نظر
برچسب ها :
اس ام اس
من به خود میبالم که در این عصر یخی / دوستی دارم که دلش آیینه خورشید است
(0) نظر
برچسب ها :
اس ام اس
تقدیم به چشم هایی که در راه ماندند و دل هایی که آنها را ندیدندتقدیم به اشک هایی که غرورشان شکست و عهدی که هیچکس با آنها نبست
(0) نظر
برچسب ها :
اس ام اس
منو ببخش که بی خبر تو خلوتت پا میذارم  / مقصرش تنهاییه من که گناهی ندارم...
(0) نظر
برچسب ها :
اس ام اس
به دنبال کسی هستم که با درد آشنا باشد ،دلش غمگین ، خودش ساده ، کمی از جنس ما باشد 
(0) نظر
برچسب ها :
اس ام اس
کوه چون سنگ بود تنها شد ویا چون سنگ بود تنها شد من که نه کوهم و نه سنگ
(0) نظر
برچسب ها :
شعر

کافه نادری

توی کافه نادری کنج همون میز بلوط

دو تا صندلی لهستانی هنوز منتظرن

تا من و تو بشینیم گپ بزنیم مثل قدیم

شب بشه مشتریا تا آخرین نفر برن

ما همیشه اولین و آخرین بودیم عزیز

هم تو تابستون داغ هم تو پاییزای سرد

تابلوی بسته و باز پشت شیشه ی در

بعد رفتن ما او کافه چی وارونه می کرد

چشمک ستاره ها رو می شمردیم یادته ؟

واسه تنهایی شب غصه می خوردیم یادته ؟

من مثه سایه ی تو تو واسه من مثل نفس

هردومون برای همدیگه می مردیم یادته ؟

دستامون تو دست هم گم می شدیم تو خواب شهر

دل دیوونه ی من هی قدمات میشمرد

کوچه ها رو رد می کردم تا خیابون بزرگ

عطر ناب تو من رو تا آخر دنیا می برد

حالا تو نیستی این کوچه صدام نمی زنه

حالا تو نیستی بی تو دیگه کافه کافه نیست

دیگه هیچ ستاره یی جرات چشمک نداره

حتی جای تن تو رو تن این ملافه نیست

چشمک ستاره ها رو می شمردیم یادته ؟

واسه تنهایی شب غصه می خوردیم یادته ؟

من مثله سایه ی تو تو واسه من مثل نفس

هردومون برای همدیگه می مردیم یادته ؟

(0) نظر
برچسب ها :
شعر

دروغای قشنگ

گفتی باید بنویسم که شب قصه قشنگه

رو سر ثانیه هامون یه حریر رنگ به رنگه

گفتی باید بنویسم جاده ی ترانه بازه

شب رو سیاه قصه از ستاره بی نیازه

گفتی باید بنویسم اما سخته این نوشتن

چه شبای رنگ به رنگی

چه جماعت یه رنگی

نه مسلسلی نه جنگی

چه دروغای قشنگی

من می خوام یه آینه باشم روبه روی این دقایق

مثل یه بغض قدیمی واسه دلتنگی عاشق

اما اینجا سنگ سایه می شکنه آینه ها رو

تو یه لحظه برف وحشت می پوشونه جای پا رو

اینجا باید بنویسی که چشای شب قشنگه

اینجا جای آینه ها نیست اینجا وعده گاه سنگه

چه شبای رنگ به رنگی

چه جماعت یه رنگی

نه مسلسلی نه جنگی

چه دروغای قشنگی

(0) نظر
برچسب ها :
روش پالايش روايت تفسيري

روش پالایش روایت تفسیری

برای تحقق پالایش و تنقیح روایات تفسیری، نخستین روشی که به ذهن خطور می کند، روش سند سازی و نقد سندی است. به کار گیری این روش، گرچه در روایات فقهی رایج است، ولی در حوز روایت تفسیری دست کم به دو جهت، ناروا خواهد بود:

جهت نخست آن که بخش زیادی از این روایات، بدون سند یا دارای سند ضعیف می باشد و در نتیجه اجرای این روش، انبوهی از آنها را از درج اعتبار ساقط می کند.

جهت دوم آن که حتی اگر هم روایات یاد شده دارای سند باشند، ولی به دلیل اندک بودن روایات متواتر و قطع آور در میان آنها، مقدار زیادی از این روایات، ظنی و گمان آور خواهد بود، و این روایات، چنان که گذشت، دست کم نزد برخی از عالمان، قابل تعبّد و شایسته حجیّت و اعتبار نمی باشد، چه اینکه از نوع اعتقاد و تفسیر است و در این امور راهی برای تعبّد نیست.

دومین راه، روش بازکاوی محتوایی، بررسی متنی، مطالعه و اندیش نقادانه، روش شناسی و آسیب شناسی یکایک روایات مورد نظر و سنجش آنها با معیارهای پذیرفته شده و قطعی قرآن، روایات و عقل سلیم است. بی گمان، تنها راه یا بهترین روشی که می تواند، با حفظ و نگهداری از اصل سرمای به یادگار مانده از معصومان (ع)، سلامت و نیالودگی آن را نیز تضمین نماید همین روش اخیر است.

در به کارگیری این روش، چنین به نظر می رسد که یک مفسر که در صدد بهره گیری از روایات تفسیری می باشد؛ پیش از آن که بخواهد هر نوع بهره ای از آن ببرد، دست کم باید دو مرحل اساسی را نسبت به این روایات پشت سر گذارد، تا بتواند ارزیابی محتوایی و متنی قابل اعتمادی از آنها داشته باشد؛ مرحله نخست: آسیب شناسی روایات تفسیری؛ مرحل دوم: روش شناسی تفسیر در تفاسیر معصومان(ع).

اکنون در این نوشتار مرحل نخست را دنبال می کنیم و مرحل دوم را به مجالی دیگر وا می نهیم.

(0) نظر
برچسب ها :
آسيب شناسي روايات تفسيري

آسیب شناسی روایات تفسیری

پژوهشهای قرآنی ـ شماره 25-26 بهار و تابستان 1380

علی اکبررستمی

گرچه میان مفسران و قرآن پژوهان، در چگونگی کارایی روایات تفسیری و بهره مندی از آن در تفسیر، گاه با تعابیر به ظاهر ناسازگار روبرو هستیم، با این حال، هیچ یک از مفسران، خود را از این میراث گرانقدر و یادگار بی همتای اهل بیت (ع) بی نیاز ندانسته و هر یک به تناسب روش و دیدگاه خود، از آن بهره برده است. از این رو چنین به نظر می آید که حفظ و نگهداری این مجموع بی بدیل و تلاش برای بهره گیری درست از آن، ضرورتی انکار ناپذیر است.

از سویی، این امر نیز آشکار است که در میان مجموع روایات تفسیری با نمونه هایی روبرو هستیم که با مبانی مسلم عقلی و شرعی ناسازگار است و در برابر آن، گاه راهی جز انکار و «ضرب علی الجدار» دیده نمی شود.

بی گمان، ظهور و پیدایش جریانها و رویدادهایی اسف بار و غم انگیز، در بستر تاریخ حدیث و تفسیر، چون ماجرای تلخ غلوّ و غالیان و افراط گران، پیدایش و نفوذ نیرنگ آمیز اسرائیلیات در عرص مهم ترین دانش های اسلامی، یعنی تفسیر و حدیث، و نیز حذف تدریجی سندهای روایات تفسیری و فراهم شدن زمینه برای دروغ پردازی و سم پاشی در فضای فکری و علمی مسلمانان، همه و همه، در آلوده ساختن و آمیختن سخنان پاک و گهربار معصومان با ناپاکی های بیرونی بی تأثیر نبوده، چه این که اکنون بخش زیادی از این ناراستی ها در منابع تفسیر روایی شیعه راه یافته، چنان که علامه طباطبایی در این باره می نویسد:

«نفوذ احادیث اسرائیلی (یهودی،مسیحی) و روایات ساختگی در میان روایات ما، (واقعیتی) انکار ناپذیر است».

پیداست، در صورت غفلت از این ناراستی ها، آسیب های جدی تری بر این ثقل ارزشمند وارد آید، آن گونه که تاکنون نیز، خواسته یا ناخواسته برداشتهای ناصوابی از برخی از آیات قرآن در اثر وجود چنین روایات ساختگی و اسرائیلی در میان روایات تفسیری شده است.

از این رو، بایسته است که دغدغ آسیب شناسی و پاکسازی تفاسیر روایی موجود، یکی از دلمشغولی های جدی دانشوران مسلمان، بویژه شیعه قرار گیرد و البته چنین نیز هست.

(0) نظر
برچسب ها :
اس ام اس

اتل متل توتوله این پسره سوسوله

اتل متل توتوله      این پسره سوسوله

موهاش همیشه سیخه    نگاش همیشه میخه

چت میکنه همیشه      بی مخ زدن؟نمیشه

پول از خودش نداره    باباش رو قال میذاره

دی اند جیشو میپوشه    میشینه بعد یه گوشه

زنگ میزنه به دافش    میبنده هی به نافش

که من دوست میدارم    تاج سرم میذارم

صورت رو کردی میک آپ   بیا بریم کافی شاپ

تو کافی شاپ،می خنده     همش خالی میبنده

بهم میگن خدایی!      چقدر بابا بلائی!

همه رو من حریفم      میذارم توی کیفم

هزارتا داف فدامن      منتظر یه نامن

ولی تویی نگارم    برات برنامه دارم

اگه مشکل نداری   میام به خواستگاری!

 
(1) نظر
برچسب ها :
اس ام اس

آقای ریزعلی ! اینجا خانواده نشسته

 با توجه به اینکه خبر رسیده کتاب های دخترها و پسرها در مدرسه جدا می شود بندهیک سری اصلاحات را پیشنهاد می دهم و ایراداتی را وارد می نمایم تا انشاالله ابهامهای موجود در کتب درسی به کلی رفع شود !

فلانی فلان چیز دارد

 - امین سیب دارد . بابا انار دارد . سارا سبد دارد و از این جور چیزها .چیزهای واجب تر از سیب هم هست که آدم باید داشته باشد مثلا : امین خواهر و مادردارد ! یا سارا نجابت دارد و ...

تصمیم کبری

 - درس تصمیم کبری برای دختران خوب است . دختری که مصلحت خویش را نمی تواندتشخیص دهد چه  لزومی دارد که برای پسران که عهده دار مسئولیت های بزرگ در آیندههستند تصمیم بگیرد . بنابراین شخصیت اصلی داستان باید به «اکبر» تغییر پیدا کند .داستان جدید : اکبر کتابش را گم می کند ولی می گوید فدای سرم ! کتاب چیه ! آدمباید شجاعت داشته باشد !

گفتار سعدی

.گفتار سعدی : وقتی به غرور جوانی بانگ بر مادر زدم دل آزرده به کنجی نشست و گریانهمی گفت : مگر خردی فراموش کردی که درشتی می کنی ؟بعد از طرح : وقتی به غرور جوانی بانگ بر مادر زدم دل آزرده به کنجی نشست و گریانهمی گفت : مگر همی نشنیده ای که کتب تفکیک شده است !؟ لندهور ! زین پسعوض من بر پدرت بانگ برزن !  
(0) نظر
برچسب ها :
X